EN

8.04.2016 Wersja do druku

Szekspir i puenty - wyjść z tanecznej strefy komfortu

- Balet nie jest tylko sztuką dla dziewczynek w różowych spódniczkach - jak się niektórym wydaje. Może być również wyzwaniem intelektualnym - mówi Krzysztof Pastor, choreograf, dyrektor Polskiego Baletu Narodowego. W sobotę. 9 kwietnia w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej premiera baletu "Burza" na podstawie sztuki Williama Szekspira.

Izabela Szymańska: Piękny plakat, jakie zdjęcie na nim widzimy? Krzysztof Pastor: To zdjęcie Shirin Neshat z wideoinstalacji "Rapture". Shirin to wspaniała irańska artystka, która przygotowała projekcje do "Burzy". Przedstawia kobiety w burkach idące w kierunku morza. To zmierzanie w otwartą przestrzeń jest symbolem wyzwolenia, ale też ma w sobie pewien niepokój. Poznaliśmy się na festiwalu w Wenecji, gdzie pokazywała poetycki film "Women without men", znane są też jej fotografie. Ogromną liczbę prac poświęca tematowi kobiet w Iranie. Na pewno widziała pani jej zdjęcia, jak to z serii "Kobiety Allaha", na którym kobieta z zasłoniętymi włosami na twarzy ma arabską kaligrafię, a przy boku lufę karabinu. Plakat kojarzy mi się z kryzysem uchodźczym - mężczyźni wypłynęli, kobiety zostały na brzegu. - To nie jest wprost tematem naszego spektaklu, ale rzeczywiście można w "Burzy" doszukać się i tego problemu. Prospero przybywa na wyspę i w�

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Krzysztof Pastor o Szekspirze w Teatrze Wielkim

Źródło:

Materiał nadesłany

Co Jest Grane 24 online/7.04

Autor:

Izabela Szymańska

Data:

08.04.2016

Realizacje repertuarowe