EN

6.01.2006 Wersja do druku

Dwie sztuki o ludziach teatru

Gra i rzeczywistość splatają się w jedno, aktorzy w sposób niezauważalny przechodzą z jednej roli w drugą, partytura dźwiękowa odurza. Reżyser daje poruszającą inter­pretację "Mewy" jako opo­wieści o przegranych arty­stach. I tutaj powstały najważniejsze role: debiutująca Marta {#os#38148}Król{/#} jako Nina Zarieczna, pełna straceńczej energii, silna dziewczyna ze wsi, któ­ra chce podbić świat za wszelką ce­nę, jakby wyjęta z dzisiejszych ma­rzeń o karierach. I Andrzej {#os#10938}Szereme­ta{/#} w roli Konstantego, buntownika, który nie idzie na żadne kompromi­sy w sztuce, ale ulega im w życiu. Wydarzeniem obu wieczorów jest aktorstwo Mai {#os#582}Komorowskiej{/#}, któ­ra potrafiła połączyć motywy życia i teatru. Jej Arkadina jest wypaloną emocjonalnie kobietą, która nie umie już inaczej okazywać uczuć, jak odgrywając je w postaci spekta­klu przed zaskoczonym Trigorinem (Piotr {#os#801}Skiba{/#}). Z kolei w "Sztuce hiszpańskiej"

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Dwie sztuki o ludziach teatru

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza - Łódź (dod. Co jest grane)

Autor:

Roman Pawłowski

Data:

06.01.2006

Realizacje repertuarowe