EN

9.02.2016 Wersja do druku

Jednak Mozart

"Łaskawość Tytusa" Wolfganga Amadeusza Mozarta w reż. Ivo van Hove w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie. Pisze Anna Miller w Newsweeku.

"Łaskawość Tytusa" poróżniła stołeczną publiczność. Część widowni nie była w stanie pozostać na miejscach do końca braw, zaś krytycy podkreślają kunszt wykonawców Theatre Royal de la Monnaie w Brukseli: Charlcsa Workmana, Ewy Vcsin, Anny Bonitatibus, Katarzyny Trylnik, Krzysztofa Bączyka i Anny Bernackiej. Bezsprzecznie sprawdziły się orkiestra pod batutą Benjamina Bayla i chór kierowany przez Marcovalerio Marlettę. Akcję opery przeniesiono do współczesnego parlamentu, w którym organizowany jest spisek przeciwko zbyt wielkodusznemu władcy. To jeden z powodów sporu o spektakl. Zawiedzeni mówią o nachalnej współczesności, wprowadzonej do opowieści za pomocą tabletów i telefonów komórkowych. Zarzucają efekciarstwo projekcji wideo na żywo, ujawniającej niedomogi aktorskie śpiewaków. Zachwyceni argumentują, że filmowa narracja wzmocniła dramaturgię, a projekcja wideo posłużyła wykreowaniu relacji między postaciami. "Jednak Mozart" - tr

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Jednak Mozart

Źródło:

Materiał nadesłany

Newsweek Polska nr 7

Autor:

Anna Miller

Data:

09.02.2016

Realizacje repertuarowe