EN

22.01.1982 Wersja do druku

Betleem Polskie

Mówi się często, że publiczność głosuje nogami, przychodząc na przedstawienia tłumnie, średnio, lub wcale i dzięki temu można ocenić pożytek, jaki przynosi teatr, a także zapo­trzebowanie społeczne na określony repertuar. Można tu przy­pomnieć przykład "Pana Tade­usza" A. Mickiewicza, gdy na 225 spektaklach (nie tylko w Polsce, ale i za oceanem), pu­bliczność tłumnie wypełniając salę, wyraźnie opowiedziała się za interesującym ją kształtem teatru. Był więc "Pan Tadeusz" wielkim przebojem kilku sezo­nów teatralnych. I o to - na­leży sądzić - przybywa mu konkurent, który w statystycz­nych wykazach frekwencji zaj­mie zapewne równie poczesne miejsce: "Betleem polskie" Lu­cjana Rydla. (Tzw. premiera oficjalna odbędzie się w sobo­tę, 23 bm.). Już od kilku dni, tj. od 15 stycznia, przedstawienie to gra­ne jest przy pełnej widowni i nie milknących brawach. Oto na widownię wchodzi z kolędową pieśnią barwny koro­wód postaci w str

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Beteem Polskie

Źródło:

Materiał nadesłany

Głos Szczeciński nr 5

Autor:

Jadwiga Wilanowska

Data:

22.01.1982

Realizacje repertuarowe