EN

5.02.2016 Wersja do druku

Słowo/Aktor/Spotkanie. Jurorzy o dramacie kameralnym

To już ostatnie trzy tygodnie, podczas których dramaturdzy mają możliwość nadsyłania utworów zgłoszonych do Konkursu na Kameralną Sztukę Współczesną SŁOWO/AKTOR/SPOTKANIE. Jakie elementy mogą okazać się ważne podczas oceny tekstów? Marianna Fijewska rozmawiała z Jurorami Konkursu na temat ich nadziei i oczekiwań.

Jacek Kopciński - historyk literatury, teatrolog i krytyk teatralny: Jeśli chodzi o teatr kameralny to, niestety, wydaje mi się, że w Polsce jest go coraz mniej, dlatego Młyn pozostaje ciekawym miejscem na mapie teatralnej Warszawy. Charakter teatru współczesnego zmienił się dość radykalnie, spektakle oparte na dialogu postaci, drążące psychologię osób dramatu i ujawniające konflikty etyczne pojawiają się coraz rzadziej. Aktorzy w nowym teatrze obsadzani są dziś raczej w roli konferansjerów świata, a nie czujących i myślących bohaterów. W zgodzie z tą nową konwencją wewnętrzny dramat postaci może być przez nich co najwyżej opisany, ale nie zagrany. Obcy sobie ludzie wygłaszają osobne monologi bez wzajemnej empatii i prawdziwego kontaktu. Nie sądzę, by nasze życie miało właśnie taki kształt, to raczej przesadzona diagnoza. Poza tym w teatrze konferansjerów zaangażowanie widza w przeżycia bohaterów znacznie słabnie i oto obcość na s

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Jurorzy o dramacie kameralnym

Źródło:

Materiał własny

Materiał nadesłany

Autor:

Marianna Fijewska

Data:

05.02.2016

Wątki tematyczne