EN

1.02.2016 Wersja do druku

Marginesy

Czasami warto zboczyć z głównego, utartego szlaku recenzenckich wycieczek i rozejrzeć się po marginesach. Z dala od teatrów repertuarowych, obłaskawionych przez krytyków, bo już z widzami bywa różnie, działają w Krakowie liczne zespoły nieinstytucjonalne. Spotkanie z tego rodzaju twórczością może okazać się bardzo pouczające - pisze Łukasz Maciejewski w na stronie AICT.

Na krakowskim Kazimierzu, w Teatrze Bez Rzędów przy ulicy Krakowskiej, obejrzałem spektakl Powiedz swój tekst w reżyserii od jakiegoś czasu dobrze zadomowionego w Polsce Glena Cullena, artysty związanego z amerykańskim teatrem niezależnym. Cullen proponuje błyskotliwą, inteligentną grę z toposami literackimi. Motywy z opowieści Szeherezady z Księgi z 1001 nocy zderza z sytuacją z Sześciu postaci w poszukiwaniu autora Pirandella. Aktorzy stają się postaciami z dworu Szeherezady, ale pozostają również postaciami szukającymi roli dla siebie, stąd kompozycja scenicznego ronda, w której role męskie stają się żeńskimi i odwrotnie. To bardzo formalny zabieg, ale intrygująco i dowcipnie zaaranżowany. Postaci sceniczne konflikt mają jak gdyby poza sobą, dlatego cała para idzie w odtworzenie wypracowanych wcześniej chwytów tak, żeby wybrzmiały mocno i wiarygodnie. Joanna Gałdecka, Mateusz Zimny i Anna Rogowska z oddaniem szukają tytułowego "włas

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Z fotela Łukasza Maciejewskiego: MARGINESY

Źródło:

Materiał nadesłany

www.aict.art.pl

Autor:

Łukasz Maciejewski

Data:

01.02.2016