EN

1.02.2016 Wersja do druku

Topiony ser bojowy

"Silesia, Silentia" Lidii Amejko w reż. Marka Fiedora we Wrocławskim Teatrze Współczesnym. Pisze Jarosław Klebaniuk w portalu Teatr dla Was.

Części garderoby rzadko bywają bohaterami spektakli, zwłaszcza głównymi. Jednak zdarzyło się to w konkursowym dramacie Lidii Amejko, a na nim oparte zostało najnowsze przedstawienie wrocławskiego Współczesnego. "Będziesz paltotem (...). Jako paltot uzyskasz sznyt okrojonej egzystencji" - orzekł Krawiec, a słowo jego stało się tekstylnym ciałem. Płaszczowi, który doświadczył paru okropności i zabawności najnowszej historii, partnerowała Dusza. Ta jednak - zgodnie z przewrotną metafizyką autorki - okazała się mniej trwała. To materia bowiem jest wieczna, a "dusza to błąd, partactwo (...), nieszczęśliwe nadzienie". Nic więc dziwnego, że towarzyszymy wierzchniemu okryciu już to w historycznych perypetiach, już to jako uczestnikowi egzystencjalnych rozważań. Metaforyczny charakter "Silesia, Silentia" sprawił, że w pozornie banalnych zdarzeniach rozpoznajemy powstawanie świata, a następnie apokaliptyczne niemal zmiany na nim, które sprowadziła

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Topiony ser bojowy

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr dla Was online

Autor:

Jarosław Klebaniuk

Data:

01.02.2016

Realizacje repertuarowe