Ponad 90 tys. osób zwiedziło wystawę "Maszyna Kantor. Wystawianie, performowanie, montowanie, malowanie i inne sposoby produkcji", która przez trzy miesiące była prezentowana w brazylijskim Sao Paulo.
Poinformował o tym Adam Jurek z Muzeum Sztuki w Łodzi, które było współorganizatorem wystawy. Przypomniał on, że ekspozycja ukazywała Kantora, jako "artystę ważnego i oryginalnego zarówno ze względu na dorobek teatralny, jak i na dokonania w sztukach wizualnych". - Celem było zaprezentowanie tej twórczości, jako zjawiska, w którym teatr i sztuka ściśle się ze sobą przenikały, tworząc "dzieło totalne" - wyjaśnił. W specjalnie przygotowanej przestrzeni pojawiło się ponad 130 obiektów. Były to oryginały i repliki rekwizytów scenicznych, dzieła malarskie, rysunki, asamblaże, a także bardzo bogata dokumentacja fotograficzna i filmowa happeningów, akcji oraz spektakli Teatru Cricot 2. Pochodziły one z kolekcji Cricoteki, Muzeum Sztuki w Łodzi, Muzeów Narodowych w Krakowie, Warszawie, Poznaniu i Wrocławiu, Muzeów Okręgowych w Koszalinie i Tarnowie oraz zbiorów prywatnych. Jurek zwrócił uwagę, że okazją do prezentacji dorobku artysty stała