EN

20.11.2015 Wersja do druku

Klasyczne, neoklasyczne i współczesne balety Krzysztofa

- "Nasze "Poskromienia złośnicy" będzie przeniesieniem ostatniej wersji, którą przygotował sam John Cranko. Dlatego obowiązkiem obecnych realizatorów, bo Cranko przecież nie żyje, jest dokładne odtworzenie jego przedstawienia" - mówi Krzysztof Pastor, dyrektor Polskiego Baletu Narodowego, w rozmowie z Wojciechem Giczkowskim z serwisu Teatr dla Was.

Czy Pana nowy balet do kwartetu smyczkowego "Crisantemi" Giacomo Pucciniego, przygotowany niedawno specjalnie dla Holenderskiej Opery Narodowej, obejrzymy także w Polsce? Dlaczego właśnie ten utwór zainspirował Pana do stworzenia nowej choreografii? - Być może zobaczymy, ale trzeba by znaleźć na to okazję. A dlaczego Puccini? Zostałem zaszczycony propozycją przygotowania choreografii do tego kwartetu przez jedną z czołowych scen operowych w Europie, ze znakomitymi reżyserami, wspaniałą orkiestrą i śpiewakami, która obchodzi w tym roku swoje 50-lecie. Poproszono mnie, ponieważ jestem choreografem-rezydentem w siostrzanej instytucji, czyli Holenderskim Balecie Narodowym. Opera i balet pracują w Amsterdamie, podobnie jak u nas, pod jednym dachem, dlatego organizatorzy jubileuszu opery chcieli mieć także w galowym koncercie jubileuszowym coś baletowego. Od zawsze interesuję się operą, a "Chryzantemy" wybrano dlatego, że ten kwartet został wykorzystany przez

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Klasyczne, neoklasyczne i współczesne balety Krzysztofa

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr dla Was

Autor:

Wojciech Giczkowski

Data:

20.11.2015

Realizacje repertuarowe