Tadeusz Różewicz jest jednym ze współczesnych autorów dramatycznych, z którymi można (i należy) wiązać największe nadzieje. Witold Skaruch, inscenizator warszawskiego spektaklu "Spaghetti i miecza" Różewicza, należy do nielicznej grupy młodych inscenizatorów, którzy znakomicie wyczuwają sprawę współczesnych poszukiwań artystycznych. Aktorzy uczestniczący w tym spektaklu reprezentują wysoką klasę scenicznego dowcipu i kunsztu; podobnie i Jan Kosiński, dekorator, oraz twórczyni kostiumów, Irena Burkę. Warszawski Teatr Dramatyczny dał w sezonie 1966/67 kilka przedstawień, pięknie nas zaznajamiających ze śmiałymi, a za mało znanymi osiągnięciami współczesnego teatru europejskiego (by choćby wymienić "Brouarta i nieporządek" Claude Aveline'a, czy "Drzewo" Jarosława Langera). Mimo to - nowy spektakl Różewiczowski przyniósł rozczarowanie. Teatr to loteria; niejednokrotnie działają tu elementy, których niepodobna z góry us
Źródło:
Materiał nadesłany
Teatr nr 19