EN

10.11.2015 Wersja do druku

Kraków. Po konferencji w Operze Krakowskiej

W Operze Krakowskiej odbyła się konferencja prasowa poświęcona premierze opery "Król Roger" Karola Szymanowskiego (13 listopada 2015). Michał Znaniecki nakreślając swoją wizję "Króla Rogera" nie ukrywał, że dzieło Szymanowskiego i Iwaszkiewicza jest ogromnym wyzwaniem, ponieważ jest to jedna z tych oper, które "totalnie cię rujnują i odbudowują na nowo, a każda próba to nowe emocje".

Artysta realizował już "Króla Rogera" w Operze w Bilbao. Przyznał, że była to inscenizacja w której poproszono go o "wytłumaczenie" dzieła Szymanowskiego i Iwaszkiewicza. Wspólnie z Łukaszem Borowiczem i Mariuszem Kwietniem znaleźli wówczas prostą, czytelną linię dramaturgiczną. Obecnie "Król Roger" to opera wystawiana w teatrach operowych na całym świecie, której - jak przyznał reżyser - "nie trzeba już wyjaśniać ani się obawiać. Można pozwolić sobie na jej analizę i interpretację". Michał Znaniecki odczytał "Króla Rogera" na nowo odnajdując w nim leitmotiv w postaci lustra, czy też własnego odbicia. O swojej interpretacji powiedział: "Lustrzanym odbiciem jest nasze drugie ja. Pasterz to postać - symbol, który pozwala na odkrycie w nas samych emocji i potrzeb, których wcześniej, żyjąc w normalnej rodzinie nie byliśmy w stanie dostrzec (). Krakowski 'Król Roger' to opowieść, która rozpoczyna się od ukazania króla żyjącego w pała

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał własny

materiał nadesłany

Data:

10.11.2015

Realizacje repertuarowe