EN

10.04.2000 Wersja do druku

Podziękowania dla reżysera

Tym, którzy twierdzą, iż reżyser nie powinien mieć wielkiej władzy w operze, bo najważniejsza jest muzyka, należy zalecić obowiązkowe obejrzenie spektaklu "The Music Programme". To właśnie reżyser nadał temu utworowi życie. Wykreował własny, sceniczny świat, sam utwór traktując jako inspirujące tworzywo. Reżyser ten nazywa się Krzysztof {#os#8022}Warlikowski{/#}. Przyjazd młodej i pełnej wdzięku Roxanny {#au#2679}Panufnik{/#} spotkał się u nas z wielkim zainteresowaniem mediów. Nie mógłby liczyć na podobny rozgłos żaden równy jej wiekiem i dorobkiem polski kompozytor przed prapremierą swojej opery. Trudno nawet dociec, co zadecydowało o promocyjnym sukcesie: osobowość i inteligencja Roxanny Panufnik; fakt, że jest córką sławnego ojca; duma, iż nasza półrodaczka (po ojcu właśnie) odnosi sukcesy w świecie; czy to, co powinno liczyć się przede wszystkim - talent kompozytorki i wartość utworu. Jednoaktowa, ale dość rozbudowana opera

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

Rzeczpospolita nr 85

Autor:

Jacek Marczyński

Data:

10.04.2000

Realizacje repertuarowe