EN

10.04.2000 Wersja do druku

Dolce Vita?

Na koniec niemal wszyscy muzycy wraz z dyrygentem stają na scenie - pierwsza, opera Roxanny {#au#2679}Panufnik{/#} to poniekąd dzieło autotematyczne. Poniekąd, ponieważ akcja opery "The Music Programme", której światowa premiera odbyła się w piątek w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej, nie rozgrywa się w operowym teatrze, ale w środowisku muzyków. Nie dotyczy tworzenia czy też percepcji dzieła operowego, lecz podejmuje problem relacji artystów i urzędników we współczesnym świecie - temat tak szeroki, że wystarczyłoby go na wielogodzinne i wielowątkowe dzieło, a nie krótkie i kameralne, jakim jest opera Roxanny Panufnik. Libretto napisał amerykański pisarz Paul Micou w oparciu o własną powieść, ogniskując jak w soczewce najistotniejsze jej wątki. To, co stworzyła Panufnik, nakłada na nie siatkę dodatkowych znaczeń, tak że w rezultacie powstał swoisty mikrokosmos. Gdzieś w Afryce, w tropikalnym niby-landzie, grupa muzyków z różnych stron świat

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza nr 85

Autor:

Bartosz Kamiński

Data:

10.04.2000

Realizacje repertuarowe