EN

28.05.2000 Wersja do druku

Rozmowy za kulisami

"Oto 75 minut muzyki mojej opery i dwa lata mojej pracy" - Roxanna {#au#2679}Panufnik{/#} pokazuje grubą partyturę. Dziesięć lat temu zachwyciła się książką Paula Micou "The Music Progamme", która wydała jej się bardzo dobrym materiałem na libretto. Musiała jednak poczekać, dojrzeć jako kompozytorka. "Musiałam także poczekać na zamówienie. Kiedy Teatr Wielki zamówił u mnie operę, przypomniałam sobie o tej książce. Wcześniej nabrałam pewnego doświadczenia dokonując rekonstrukcji siedemnastowiecznej angielskiej opery Inkle i Yarico. Pozwoliło mi to nauczyć się wielu praktycznych rzeczy - jak powstaje opera, jak należy pracować podczas prób, jak dobierać obsadę itd." Hiacinth Nicholls (mezzosopran), odtwórczyni roli Mary Mbewa, mająca za sobą występy w rozmaitych operach współczesnych, uważa, że Roxanna miała dużo szczęścia, gdyż Teatr zaufał jej talentowi i stworzył wspaniałe warunki do pracy, do końca wierząc w sukces przedsięwzi�

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

Ruch Muzyczny nr 11

Autor:

Olga Deszko

Data:

28.05.2000

Realizacje repertuarowe