EN

4.08.2015 Wersja do druku

Medea, miłość i Marycha

Krzysztof Czyżewski, autor inscenizacji oparł swoje przedstawienie o słynne wydanie "Metamorfoz" Owidiusza przygotowane przez Alberta Skirę w 1931 roku zawierające oprócz tekstów i ilustracji teczkę z 30 akwafortami samego Pabla Picassa - o spektaklu "Trzy kobiety w metamorfozach mitu Medei u Owidiusza i Picassa" w Ośrodku Pogranicze w Sejnach pisze Dionizy Kurz na swoim blogu.

Krzysztof Czyżewski jest prężnym organizatorem i współtwórcą sejneńskiego Ośrodka "Pogranicze - sztuk, kultur, narodów". W ramach tego ośrodka powstało również Międzynarodowe Centrum Dialogu malowniczo położone nad jeziorem w Krasnogrudzie. Ideą działania Czyżewskiego było zawsze budowanie mostów skonstruowanych z tkanek kultury ponad podziałami sąsiadujących ze sobą w tym miejscu narodów. Pomysł jest godny poparcia, chociaż bardzo trudny w realizacji. Białorusini, Cyganie, Litwini, Niemcy, Polacy, Rosjanie, Tatarzy i Żydzi obecni na tych terenach wplątywani byli często w maszynerię wojen oraz odzierani z rozumu i serca przez totalitarne reżimy. To prowadziło do wyrządzenia wielu krzywd, a pamięć o tych czasach jest tutaj wciąż żywa. Trudności w zrozumieniu innych potęgują stereotypy, których wykorzenienie postępuje bardzo powoli. Zdarza się, że ten proces ulega zatrzymaniu bądź nawet odwróceniu. Dzieje się tak z różnych powodó

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Medea, miłość i Marycha

Źródło:

Materiał nadesłany

Blog kulturalny Kurzawka

Autor:

Dionizy Kurz

Data:

04.08.2015