EN

2.04.2005 Wersja do druku

Trzy karty

1. Akcja "Damy pikowej" zaczyna się już podczas uwertury. Scena przedstawia wnętrze domu gry skąpane w czerwonym świetle. Z pra­wej strony wielka przeszklona ściana z napisem "rouge", z tyłu, na po­deście, rząd automatów do gry ze znieruchomiałymi graczami. Wśród nich pojawia się Hrabina. Dumna, wyprężona, schodzi w kierunku widowni po schodach. W ręce trzyma kieliszek, podnosi go do ust i szybko przechyla. Muzyka nagle zmienia charakter, staje się nerwo­wa, przyspieszona; dęte biegną na złamanie karku, skrzypce świszczą wysokimi tonami. Z tyłu rozsuwa się zasłona: przy migających czerwonymi światełkami automatach siedzi kilku mężczyzn całkowicie pochłoniętych grą. Hrabina idzie w ich kierunku, wchodzi na schody. Jej ruchy nie są już tak pewne; upada, czołga się, jakby nie miała siły, jakby pod maską nobliwej damy skrywała się bezradna stara kobieta. Uwertura dobiega końca. Pierwszy obraz rzuca światło na całe dzieło. To częsty za

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Trzy karty

Źródło:

Materiał nadesłany

Didaskalia Gazeta Teatralna nr 65/66

Autor:

Tomasz Cyz

Data:

02.04.2005

Realizacje repertuarowe