EN

17.02.2001 Wersja do druku

Stąpanie po kruchym lodzie

Jak doszło do realizacji "Sanatorium Pod Klepsydrą" w Teatrze Studio? Oskar {#os#23740}Koršunowas{/#}: Propozycja wyszła od dyrektora Zbigniewa {#os#}Brzozy{/#} zaraz po moim spektaklu {#re#8689}"Bam"{/#} i odebrałem ją jako zaproszenie do dalszej współpracy z tym teatrem, którą bardzo sobie cenię. Tak się złożyło, że moja warszawska premiera zbiega się w czasie z wydaniem prozy {#au#814}Schulza{/#} na Litwie. Dla mnie "Sanatorium Pod Klepsydrą" to przede wszystkim powieść o wyzwalaniu się z dzieciństwa. A twórczość Schulza jest przedmiotem mojej szczególnej fascynacji, obok utworów Bułhakowa. - Na Litwie zrealizował pan tak różne sztuki, jak "Sen nocy letniej", "Shopping and Fucking" czy "Mistrz i Małgorzata". Jaki jest więc kierunek pana artystycznych poszukiwań? - Kiedy zakładałem w Wilnie swój teatr, wytyczyłem sobie dwa zasadnicze cele: Po pierwsze, zająć się inscenizacją najnowszej dramaturgii zarówno litewskiej, jak i zagranicznej o

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

Rzeczpospolita nr 41

Autor:

Jan Bończa-Szabłowski

Data:

17.02.2001

Realizacje repertuarowe