Być może po raz ostatni w corocznej formule, bo władze Gdyni postanowiły organizować festiwal co dwa lata - nowa polska dramaturgia staje do raportu, a raczej - do R@Portu.
Tak właśnie nazywa się Festiwal Polskich Sztuk Współczesnych - przegląd tego, co najciekawsze, najważniejsze i najbardziej wpływowe na rodzimej scenie teatralnej, a co napisane zostało przez polskich autorów. Festiwal - obchodzący w tym roku jubileusz dziesięciolecia powstania - będzie się, jak zawsze, składał z dwóch podstawowych części: pierwsza to prezentacja konkursowych spektakli, druga - czytanie sztuk-finalistek Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej. Obu będzie w tym roku po sześć. Wśród tych pierwszych znalazły się najnowsze realizacje przygotowane na podstawie tekstów prawdziwych asów rodzimej dramaturgii, z których wielu było już niejednokrotnie w Gdyni hołubionych i nagradzanych: Zbigniewa Brzozy i Wojtka Zrałka-Kossakowskiego, Pawła Demirskiego, Macieja Wojtyszki, Tomasza Śpiewaka i Artura Pałygi. Autorzy reprezentują odmienne pokolenia, style i podejście do materii dramatu, można się więc spodziewać, że tegoroczny R@Port będzie