Fantazja teatralna Szekspira rozszalała się w "CYMBELINIE" bez miary. Dowolnie przerobiona historia Brytanii Króla Cymbelina i Rzymu Cezara Augusta, zmieszana z gwałtownością, żywiołowością renesansowych Włoch i powikłaniami życia współczesnej Anglii elżbietańskiej. Mnóstwo nieprawdopodobieństw na granicy absurdu, nie liczących się ani z logiką rzeczywistości ani z psychologią. Postacie przeważnie z grubsza ciosane, makietowe. Intrygi, przebieranki, pozory, niebywale komplikacje. Wszystko to Szekspir uruchamia z niezwykłą swobodą twórcy świata teatralnego rządzącego się własnymi prawami. Ta komedia, nazwana w pierwszym wydaniu książkowym tragedią, a więc może; tragikomedia - obrosła mnóstwem najróżniejszych i krańcowo sobie przeciwnych komentarzy, interpretacji, ocen. Notuje je skrzętnie jak zwykle bogato przyrządzony program Teatru Polskiego. Od czarnej komedii, jednaj z najbardziej gorzkich w spuściźnie Szeksp
Tytuł oryginalny
Szekspirowska bajka o świecie
Źródło:
Materiał nadesłany
Życie Warszawy nr 68