EN

31.03.2015 Wersja do druku

Grotowski funkcjonował w Polsce jak partyzant

Maciej Nowak: Bez artystów dziwaków, świętych dziadów polski teatr codzienny nie byłby tak silny.

Amerykańska aktorka pyta polską dziennikarkę o Jerzego Grotowskiego, a ta przyznaje, że - nie wie. No i posypały się na nią gromy. Słusznie? - Wie pani, na pewno do zbawienia nie jest potrzebna znajomość awangardowych twórców teatralnych, nie ma więc powodu do takiego hejtu i okazywania poczucia wyższości przy okazji akurat Grotowskiego. Wiele osób, które napadało na dziennikarkę, też nie ma zielonego pojęcia, kim był Grotowski. Najważniejszy reżyser teatralny w historii. - Był to artysta dla teatru polskiego i - a może nawet bardziej - światowego o znaczeniu zupełnie rewolucyjnym. Mówi się o nim, że dokonał kolejnej rewolucji teatralnej po Konstantym Stanisławskim, rosyjskim reżyserze, który na początku XX w. stworzył nową technikę aktorstwa. Zwaną metodą Stanisławskiego. - Tak. Grotowski podjął ideę Stanisławskiego i poprowadził ją w XXI w. Grotowski jest fascynacją, inspiracją dla ogromnej rzeszy teatrów na całym świecie. W Po

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Grotowski funkcjonował w Polsce jak partyzant

Źródło:

Materiał nadesłany

Polska Metropolia Warszawska nr 25/27.03

Autor:

Anita Czupryn

Data:

31.03.2015