EN

21.03.2015 Wersja do druku

Tydzień Flamandzki, czyli jak kultura otwiera drzwi do biznesu

Przez cały tydzień w przeróżny sposób prezentowana była w Gdańsku kultura Flandrii, promowanej przy tej okazji jako atrakcyjny region gospodarczo i turystycznie. I właśnie dzięki kontaktom biznesowo-gospodarczym zorganizowany przez Gdański Teatr Szekspirowski i partnerów z Gandawy i Mechelen Tydzień Flamandzki jest zupełnym novum w kwestii organizacji imprez kulturalnych - pisze Łukasz Rudziński w portalu Trójmiasto.pl.

Ewolucja, jaką przeszła gdańsko-flamandzka impreza jest imponująca. Początkowo druga odsłona cyklu "Teatry Europy" miała obejmować kilka wybranych wydarzeń pokazywanych w Teatrze Szekspirowskim. Jednak w projekt zaangażowali się przedstawiciele Flandrii, upatrując w inicjatywie Teatru Szekspirowskiego okazję do zacieśnienia kontaktów Gdańska z flamandzkimi miastami - Gandawą i Mechelen, które z Grodem nad Motławą zaskakująco wiele łączy (choćby działalność rodziny van den Blocke'ów, flamandzkich architektów, autorów m.in. Bramy Wyżynnej czy XVII-wiecznej Szkoły Fechtunku, gdzie pokazywano pierwsze sztuki szekspirowskie i gdzie dziś stoi Gdański Teatr Szekspirowski). Dlatego też oprócz kilku spektakli i koncertów odbyło się szereg spotkań i seminariów podkreślających zarówno polsko-flamandzkie zbieżności architektoniczne czy gospodarcze, jak i perspektywy dalszej współpracy, omawiane na szczeblu oficjalnym. O prestiżu wydarzenia świa

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Tydzień Flamandzki, czyli jak kultura otwiera drzwi do biznesu

Źródło:

Materiał nadesłany

www.trojmiasto.pl

Autor:

Łukasz Rudziński

Data:

21.03.2015