Warszawska Opera Kameralna wznawia operę Henry'ego Purcella "Dydona i Eneasz" w inscenizacji i reżyserii Ryszarda Peryta ze scenografią Andrzeja Sadowskiego, pod kierownictwem muzycznym Lilianny Stawarz. Spektakle odbędą się 13 i 14 marca o g. 19.00.
Uznawany za jednego z najwybitniejszych angielskich kompozytorów Henry Purcell zyskał w swojej ojczyźnie przydomek "Orpheus Britannicus". Wiele jego kompozycji powstało dla dworu królewskiego, na szczególne dworskie okazje - liczne ody, hymny (anthems) i inne. Był twórcą utworów wokalno-instrumentalnych oraz muzyki religijnej, a także muzyki dla teatru (maski). "Dydona i Eneasz", mająca premierę około 1689 roku, uważana jest za pierwszą operę angielską. To trzyaktowy utwór oparty na Eneidzie Wergiliusza. Opowiada historię tragicznej miłości kartagińskiej królowej Dydony oraz trojańskiego wodza Eneasza. Słynny monolog umierającej Dydony jest jednym z najbardziej poruszających barokowych lamentów operowych. Warszawska Opera Kameralna prezentuje, rzadko goszczącą na deskach polskich teatrów, inscenizację tego wybitnego barokowego dzieła.