EN

2.03.2015 Wersja do druku

Materia Prima - precyzja formy w chaosie świata

O III Międzynarodowym Festiwalu Teatru Formy "Materia Prima" w Krakowie pisze Gabriela Cagiel w Gazecie Wyborczej - Kraków.

Trzecia edycja Międzynarodowego Festiwalu Teatru Formy "Materia Prima" dobiegła końca, pozostawiając mnóstwo obrazów i niemało wrażeń. Około 4,5 tys. widzów w ciągu ośmiu dni zobaczyło 12 spektakli z Francji, Izraela, Niemiec, Norwegii, Rosji, Włoch i Polski. Poza fantastycznie reagującą publicznością (na najpopularniejszych pokazach widzowie oblegali również schody i balkony) szczególnie ujęło mnie kilka przedstawień. Zapamiętam niecodzienną choreografię i precyzję "Edvarda" Carte Blanche. The Norwegian National Company of Contemporary, groźną intymność "Ogrodu Elzy" Anny Peschke, boleśnie zabawne "L'Immédiat (Tu i teraz)" Compagnie L'Immédiat i wreszcie czterech wyjątkowych mężczyzn w garniturach na równi pochyłej, czyli "Plan B" [na zdjęciu] Compagnie 111. Opowiadać obrazem Materia Prima była okazją do zastanowienia się nad tym, czym jest teatr formy. Podczas jednego z cyklów spotkań z artystami padło pytanie: "Co chcieliście

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Materia Prima - precyzja formy w chaosie świata

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza - Kraków

Autor:

Gabriela Cagiel

Data:

02.03.2015

Festiwale