EN

5.05.2002 Wersja do druku

Globalny Oniegin

Po 28 latach nieobecności na scenę war­szawskiego Teatru Wielkiego powróciła opera Piotra Czajkowskiego - "Eugeniusz Oniegin" w reżyserii Mariusza Trelińskiego i scenografii Borisa Kudlicki. Kierownictwo muzyczne dzieła objął Jacek Kaspszyk. Ma­riusz Treliński jest znany z niekonwencjo­nalnego odczytywania znanych dzieł ope­rowych - tak też jest i w tym wypadku. Do spektaklu wprowadził bowiem dodatkową postać - O*** (Jan Peszek) - niemego ob­serwatora akcji, dystansującego widza od bohaterów opowieści, ale także alter ego tytułowego bohatera. Wprowadzenie i pro­wadzenie tej postaci zasadniczo zmienia wymowę dzieła, unicestwia ducha rosyjskości. Zamazanie charakterystycznych, czytel­nych cech rosyjskości reżyser osiągnął też innymi zabiegami, m.in. uwspółcześnie­niem scenografii oraz sytuacjami scenicz­nymi. Tym samym stworzył dzieło oryginal­ne, interesujące i intrygujące, ale właści­we dla współczesnej kultury zachodniej. Ten, kto bę

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Globalny Oniegin

Źródło:

Materiał nadesłany

Przegląd Techniczny nr 18/19

Autor:

Anna Leszkowska

Data:

05.05.2002

Realizacje repertuarowe