Teatr Groteska wzywa młodzież do wzięcia udziału w kulturalnym pojedynku. Każdy może podzielić się własną refleksją o sztuce teatru. Cel jest jeden - uczynić kulturę przystępniejszą dla młodych, także poprzez bezpośredni kontakt z mistrzami sceny.
W ramach prowadzonej kampanii społecznej "Kontrrewolucja Kulturalna", teatr postanowił wykorzystać portale społecznościowe, w tym You Tube, by dotrzeć do nastoletnich odbiorców i poznać ich zdanie na temat sztuki teatru. Kolejne osoby mają dać się wciągnąć w akcję na fali internetowej "mody" na rzucanie wyzwania. - Chcemy wykorzystać formę "poczty pantoflowej", którą oferuje internet. Nie mamy lepszego sposobu na dotarcie do młodych - mówi Adolf Weltschek. Dyrektor teatru Groteska, wypowiadający się w nagraniu zamieszczonym na You Tube, zachęca młodzież do nadsyłania swoich prac audio bądź wideo, w których wskażą najlepszą, ich zdaniem, inscenizację lub tekst przeznaczony do wystawienia na deskach teatru i nominują kolejną osobę, by podjęła kulturalne wyzwanie. Akcja koresponduje z organizowanym przez Groteskę konkursem "Spektakl dla gimnazjalisty". Patronat nad nim sprawuje aktor Jerzy Stuhr. Zaangażowano w nią także krakowskie szkoły