EN

14.10.2014 Wersja do druku

Katowice. List otwarty Fundacji Paryż do Dyrekcji Teatru Śląskiego

Opłacona za publiczne pieniądze kurtyna autorstwa śląskiego artysty, Piotra Szmitke, jest niedostępna dla szerszej publiczności i to nie przez wzgląd na zalecenia konserwatorskie. Dlaczego kurtyna jest przez Teatr odsłaniana rzadko i niechętnie lub jak w tym przypadku wcale? - pyta Marlena Niestrój,
Prezes Zarządu Fundacji Paryż.

Oficjalny list Fundacji Paryż, wysłany do mediów jak również do Dyrekcji Teatru Śląskiego 12 października tuż przed spektaklem "Cinema!" Teatr Śląski miał zaprezentować kurtynę teatralną autorstwa Piotra Szmitke, śląskiego artysty, którego pierwsza rocznica śmierci upamiętniana jest w ramach trwającego właśnie Metavera Art Festival, organizowanego przez Fundację Paryż. Kurtyna ta stanowi monumentalne dzieło malarskie na płótnie zainstalowanym na żelaznej kurtynie. Inicjatywa jej powstania pojawiła się za czasów dyrekcji Henryka Baranowskiego. Kurtyna powstawała powoli. Po latach poszukiwania sposobów sfinansowania pomysłu Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego włączył jej finalizację w obchody 100-lecia istnienia teatru i artysta mógł dokończyć prace nad malowidłem w 2007 roku. Od tamtego czasu kurtyna była pokazywana sporadycznie. Niewiele osób o niej słyszało, jeszcze mniej ją widziało. Teraz po roku od śmierci arty

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał własny

Materiał nadesłany

Data:

14.10.2014