EN

8.10.2014 Wersja do druku

Kraków. Dzisiaj na Reminiscencjach "Bohaterowie przyszłości"?

25 lat wolności minęło, ale co z tego wynika - pyta Markus Öhrn. Reżyser przygotował projekt "Bohaterowie przyszłości", którego tematem jest tożsamość młodego Polaka-Europejczyka i jego zapatrywanie na takie tematy, jak zróżnicowanie statusów społecznych, kwestia tolerancji i praktyczny wymiar teorii gender.

Choć Markus Öhrn nie ma reżyserskiego wykształcenia i przygotował dopiero kilka spektakli, jego prace prezentowane są na najważniejszych festiwalach teatralnych: w Awinionie, Wiedniu, Brukseli czy Berlinie. Przedstawienia Markusa Öhrna budzą kontrowersje i gorące dyskusje o granicach współczesnego teatru. W tryptyku Conte d'Amour (2010), We love Africa and Africa loves us (2012), Bis zum Tod (2014) Öhrn podejmował tematy toksyczności tradycyjnego europejskiego wzorca rodziny i towarzyszącej mu nieodłącznie przemocy. W Étant donnés dotkliwie prezentował skutki przedmiotowego traktowania kobiecego ciała. Jego spektakle dalekie są od konwencji tradycyjnego teatru repertuarowego; strzępy tekstu są dla niego jedynie komentarzem do wizualnie budowanych, radykalnych sytuacji scenicznych. Intensywnie Często używa wideo, nierzadko przez większą część spektaklu nie wprowadzając żywych aktorów na scenę. Rolę monologów odgrywa precyzyjnie komponowana muzyka W

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał własny

Materiał nadesłany

Data:

08.10.2014