EN

29.07.2014 Wersja do druku

Jak krytyk etnografa ocalił

"Król pasterzy" w reż. Mateusza Tracza w Operze Krakowskiej w Krakowie. Pisze Monika Partyk w Ruchu Muzycznym.

Rok 2014 ogłoszono Rokiem Oskara Kolberga, z czym wiąże się wiele ciekawych i pożytecznych inicjatyw: popularyzatorskich, wydawniczych (digitalizacja dzieł, prapremiera fonograficzna pieśni solowych) tudzież artystycznych. Zaangażowane są przede wszystkim trzy miasta: Poznań - siedziba Instytutu im. Oskara Kolberga, Przysucha (koło Radomia), w której przed dwustu laty etnograf się urodził, oraz Kraków, gdzie spędził ostatnich dziewiętnaście lat życia - przeprowadziwszy się z Warszawy z nadzieją na swobodniejszą, również finansowo, działalność. I w Krakowie właśnie - w sto dwudziestą czwartą rocznicę śmierci - miało miejsce jedno z najważniejszych wydarzeń obchodów: premiera odkurzonej po przeszło stu pięćdziesięciu latach opery Kolberga Król pasterzy. Przedtem, na Cmentarzu Rakowickim, odsłonięto jego odrestaurowany nagrobek. XX Twórczość kompozytorska Kolberga utrzymana jest w duchu wczesnego romantyzmu, a jej żywiołami - co nie d

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Jak krytyk etnografa ocalił

Źródło:

Materiał nadesłany

Ruch Muzyczny nr 7/07-14

Autor:

Monika Partyk

Data:

29.07.2014

Realizacje repertuarowe