EN

29.04.1998 Wersja do druku

Śpiączka

Polski Teatr Tańca w stolicy

Do Warszawy zawitał z kolejną wizytą Polski Teatr Tańca. Nie­stety, tym razem nie był to wy­stęp w pełni satysfakcjonujący. A to z racji dwóch pierwszych pozycji z trzyczęściowego progra­mu, jaki artyści z Poznania zapre­zentowali gościnnego wieczoru w Teatrze Żydowskim. Niedosyt ten dotyczy również nie najwyż­szej jakości wykonania obu pozy­cji do muzyki Henryka Mikołaja Góreckiego. Jednakże - przy­znajmy - świetny technicznie taniec nie wpłynąłby na udosko­nalenie przekazu zawartości arty­stycznej choreografii pierwszego baletu. W układzie zatytułowa­nym "Cul-de-sac", chaos rucho­wy walczy o lepsze z pustką my­ślową. Stanisława Wiśniewskie­go, choreografa i zarazem autora projektu kostiumów "Cul-de-sac" nie potrafiła zainspirować nawet wspaniała muzyka Henryka Mi­kołaja Góreckiego. Wykorzystany tu Koncert klawesynowy, nagra­ny w ekscytującej interpretacji Elżbiety Chojnackiej, powinien pozostać w swym pierwotnym, niezakłócony

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Śpiączka

Źródło:

Materiał nadesłany

Życie Warszawy nr 100

Autor:

Ewa Solińska

Data:

29.04.1998

Realizacje repertuarowe