Barok kojarzy nam się z przepychem, nadmiarem, sztucznością. Czy może też kojarzyć się z dzisiejszym światem? Spektakl "Barocco" mówi: "Tak".
Premiera spektaklu "Barocco", którego współproducentem jest Lubelski Teatr Tańca, była planowana na maj. Niestety, kontuzja jednej z tancerek spowodowała, że przedstawienie to zobaczymy dopiero teraz. Tytułowy barok jest tu właśnie metaforą współczesności. Podszytej niepokojem, chaosem i poszukiwaniem transcendencji, ajednocześnie pełnej zmysłowości i hedonizmu. A wszystkie te wątki i motywy prowadzą twórczynie spektaklu i podążającą za nimi publiczność do fenomenu ciała, które staje się obiektem szczególnego zainteresowania. Głównym symbolem i punktem odniesienia oraz obiektem analizy w choreografii jest barokowa suknia, będąca czymś więcej niźli tylko znakiem odległej przeszłości. To także ujęta w estetyczną formę idea i myśl. Jeśli bowiem uważniej przyjrzymy się takiej sukni, możemy dostrzec wpisaną w nią społeczną i filozoficzną koncepcję kobiety. Schemat i dyscyplina zderzają się tu z frywolnością i niepod-dającą się