Prapremiery dramaturgii polskiej w sezonie 2009/2010

02-10-2009
14-04-2011
Dekada dramatopisarek
Ankieta Redakcji "Teatru" to oczywista prowokacja. Dobrze przecież wiadomo, który utwór dramaturgiczny z minionej dekady należy uznawać za najwybitniejszy. Powiem od razu: nie zamierzam uczestniczyć w tym prowokacyjnym plebiscycie. Chętnie natomiast podzielę się kilkoma obserwacjami ogólniejszymi - pisze Zbigniew Majchrowski w Teatrze.
25-09-2010
Bydgoszcz. Festiwal Prapremier w październiku
Augustynowicz, Strzępka, Passini, Kleczewska i Głomb - to m.in. ich spektakle zobaczymy podczas tegorocznego Festiwalu Prapremier w Teatrze Polskim w Bydgoszczy. Początek 1 października.
26-03-2010
Premiera u "Siemaszki"
23-03-2010
Szczecin. O Matce i Ojczyźnie we Współczesnym
26 marca 2010 roku w Teatrze Współczesnym w Szczecinie odbędzie się prapremiera spektaklu Bożeny Keff pt. "Utwór o Matce i Ojczyźnie". W spektaklu wykorzystana jest filmowa dokumentacja performance'u Mateusza Felsmanna "Portrety ojców".
12-02-2010
Szczecin. Augustynowicz reżyseruje Grzegorzewską
Prapremiera sztuki "Migrena" Antoniny Grzegorzewskiej w reżyserii Anny Augustynowicz odbędzie się w sobotę w Teatrze Współczesnym w Szczecinie. Spektakl w odważnej formie opowiada o sile miłości, instynktu i kobiecej bezradności wobec męskiego świata.
02-02-2010
Szczecin. Prapremiera sztuki o Szczecinie w Polskim
Teatr Polski zaprasza 6 lutego na prapremierę polską spektaklu Romana Ossowskiego "Którędy do morza?".
25-01-2010
Kraków. "O rozkoszy" Wojtyszki w Słowackim
31 stycznia na scenie Teatru im. Słowackiego odbędzie się premiera spektaklu "O rozkoszy" Macieja Wojtyszki w reżyserii autora.
01-10-2009
Zbiorowy zarzut: wstrząsający
"Nasza klasa" bez litości posuwa się przez całe stulecie, a jej nagie świadectwa ukazują rozdzierającą serce ironię. Bo nikt nie mówi takim głosem, jak uczniowie tej klasy: gdyby ludzie naprawdę mogli unikać kłamstwa, bolesnego milczenia, zaprzeczenia, samousprawiedliwiania i ciągłych wyrzutów, być może byłoby mniej bestialstwa, o którym można by opowiedzieć - pisze Nina Caplan w Timeout, po londyńskiej premierze "Naszej klasy". Wstrząsająca trzygodzinna sztuka Tadeusza Słobodzianka to niemiłosierna próba analizy tego straszliwego uczynku oraz okropnych skutków współsprawstwa, kolaboracji i winy - dodaje Siobhan Murphy w Metrze.