EN

28.03.1962 Wersja do druku

Historia o Męce Najświętszej i Chwalebnym Zmartwychwstaniu Pańskim - Misterium Ludowe w czterech częściach

DEKORACJA Architektura teatrowa utrzymana w stylu wiejskiego ba­roku kościelnego. Budynki, w których rozgrywają się po­szczególne sprawy misterium, przypominają owe stacje Męki Pańskiej znane nam z Kalwarii Zebrzydowskiej, owe "ogrojce" przy starych kościołach i kapliczki przy­drożne. Ściany ich bielone: dachy gontą kryte, z krzyża­mi na szczycie. Scena dzieli się na trzy części: na przedscenie, scenę środ­kową i głębną. Na każdą z tych płaszczyzn wstępuje się po kilku niezbyt wysokich stopniach. Wieżyca umieszczo­na w prawym (od aktora) narożu przedscenia wyobraża "Niebo", takaż w lewym - "Piekło". (Oczywiście dach tego ostatniego budynku nie zakończony krzyżem). Obydwie wieżyce posiadają wejścia zaparte furtami drew­nianymi oraz otwory okienne. Nad wejściem do "Nieba" - "Oko Opatrzności". Wejście do "Piekła" zdobią żółto-czerwone płomienie. Między jedną i drugą wieżycą, a ramą prosceniową stoją na podłodze wielkie lic

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Historia o Męce Najświętszej i Chwalebnym Zmartwychwstaniu Pańskim - Misterium Ludowe w czterech częściach

Źródło:

Materiał nadesłany

Nasza Scena nr 6/7

Autor:

Leon Schiller

Data:

28.03.1962