EN

23.02.1997 Wersja do druku

Kawaler srebrnej róży

O wznowieniu w grudniu ubiegłego roku Turandot Pucciniego z legendarną Gwyneth Jones, w głównej roli, po przepięknej, bajkowej Śpiącej królewnie Czajkowskiego wystawionej na początku te­go roku, 26 stycznia Teatr Narodowy w Warszawie "zafundował" stołecznej publiczności kolejne ważne wydarze­nie artystyczne - premierę nie wysta­wianego od dawna w Warszawie "Ka­walera srebrnej róży" czyli komedii muzycznej Richarda Straussa do li­bretta Hugona von Hofmannstahla. Dziwiono się, dlaczego dyrekcja te­atru wybrała właśnie ten tytuł, zwa­żywszy że ta piękna i ambitna opera nie cieszy się równie wielką popular­nością jak np. Tosca, Carmen czy Aida, jednak premiera "Kawalera srebrnej róży", zrealizowana w koprodukcji z Teatro Carlo Felice w Genui pod kierownictwem muzycznym Jacka Kaspszyka (z Londynu) i pod wpraw­ną ręką światowej sławy włoskiego re­żysera, scenografa i projektanta ko­stiumów w jednej osobie, Pier Luigiego Pizziego zakończyła

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Kawaler srebrnej róży

Źródło:

Materiał nadesłany

Sycyna nr 4

Autor:

Wojciech Marucha

Data:

23.02.1997

Realizacje repertuarowe