"Obsesje" w reż. Krzysztofa Pastora w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie. Pisze Dorota Kozińska w Tygodniku Powszechnym.
Krzysztof Pastor zasiał twórczy ferment, stworzył w Polskim Balecie Narodowym atmosferę, w której chce się pracować i wspólnie cieszyć z sukcesów. Na tle przygnębiającej mizerii tegorocznego sezonu operowego w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej, propozycje Polskiego Baletu Narodowego błyszczą jak rzadki klejnot. Krzysztof Pastor obdarował nas właśnie spektaklem "Obsesje", tym razem na małej scenie. PBN coraz częściej odwołuje się do popularnej na Zachodzie tradycji triple bill, czyli składanki trzech odrębnych prac choreograficznych. W tryptyku "Obsesje", przedstawionym po raz pierwszy 29 marca, zestawił nową propozycję Pastora, "Adagio & Scherzo", ze środkowych części Kwartetu smyczkowego C-Dur D 956 Schuberta, z legendarnymi już "Powracającymi falami" w choreografii Emila Wesołowskiego z muzyką Karłowicza, które miały swą prapremierę w 1997 r. w Warszawie oraz "Mooving Rooms" do Concerto grosso Schnittkego i Koncertu na klawesyn i orkiestrę G