EN

25.03.2014 Wersja do druku

Kopciuszek w subtelnych odcieniach

"Kopciuszek" w chor. Paula Chalmera w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Pisze Katarzyna Gardzina-Kubała w Ruchu Muzycznym.

Nieśmiertelna baśń, w której jedni skłonni są doszukiwać się afirmacji kobiecej bierności, a inni ukrytej fetyszyzacji damskiej stopy, pojawiła się w nowej baletowej wersji na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu. Sądząc po reakcjach publiczności na premierze, Kopciuszkowi Sergiusza Prokofiewa nie potrzeba dodatkowych kontekstów i podtekstów -wystarczy odrobina humoru, ciut melancholii i duża dawka romantyzmu. Wszystko to zostało w Poznaniu wyważone i przekazane za pomocą bogatego języka neoklasycznego tańca przez choreografa Paula Chalmera. Kopciuszek Prokofiewa należy do najbardziej lubianych baśniowych baletów XX wieku i często stawiany jest na równi z XIX-wiecznymi arcydziełami, takimi jak Śpiąca królewna lub Dziadek do orzechów. Podobnie jak one, nie jest baletem stworzonym dla dzieci, ale poprzez baśniowe libretto i zabawną akcję należy do repertuaru doskonale nadającego się na pierwszy kontakt ze sztuką tańca. W Poznaniu postarano się, aby

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Kopciuszek w subtelnych odcieniach

Źródło:

Materiał nadesłany

Ruch Muzyczny nr 3

Autor:

Katarzyna Gardzina-Kubała

Data:

25.03.2014

Realizacje repertuarowe