EN

4.12.1996 Wersja do druku

Wielobarwność Rosji

W 40. rocznicę śmierci Waleriana Bierdiajewa, legendarnego po­wojennego dyrektora poznańskiej Ope­ry - Teatr Wielki wystawił w sobotę premierę "Borysa Godunowa'' Modesta Musorgskiego. Trudno wyobrazić sobie większy hołd - inscenizacja jest piękna i autentycznie udana. Na ten sukces artystyczny złożyło się zgodne funkcjonowanie wszystkich warstw monumentalnego dramatu mu­zycznego Musorgskiego, podporządko­wanych genialnej muzyce. W świat daw­nej, prawosławnej Rusi sugestywnie wprowadza widzów scenografia - nawią­zująca kolorytem do malarstwa ikono­wego - wielobarwność przepięknych ko­stiumów, blask kaganków oraz spowi­jająca scenę i widownię woń kadzideł. Namiętności i kontrasty Akcja opery rozgrywa się na terenach Rosji, Litwy i Polski w latach 1598-1605. Opowiada dzieje autentycznych postaci historycznych - Borysa Godunowa, Dy­mitra Samozwańca, Wasyla Szujskiego i Maryny Mniszchówny. Car Borys wstę­puje na tron po śmierci Iwana Groźn

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Wielobarwność Rosji

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wielkopolska nr 282

Autor:

Teresa Dorożała

Data:

04.12.1996

Realizacje repertuarowe