EN

10.01.1997 Wersja do druku

Operowy dramat władzy

"Borys Godunow" Musorgskiego to arcydzieło zajmują­ce wyjątkową zupełnie pozy­cję w historii muzyki scenicz­nej. Mimo to nieczęsto poja­wia się ono na wielkich na­wet scenach - głównie z po­wodu trudności wykonaw­czych oraz konieczności zaan­gażowania w monumentalną wystawę ogromnych sił i środków. Za to każde niemal jego wystawienie staje się waż­kim artystycznym wyda­rzeniem. Tym bardziej, że treść dotyczy jednego z najbardziej dramatycznych okresów w dzie­jach dawnej Rusi - walki o sukce­sję po carze Iwanie Groźnym i absolutną władzę nad ogrom­nym krajem, a to kusi ewentual­nych realizatorów licznymi ana­logiami do współczesności. Zna­komitych śpiewaków zaś kuszą wspaniałe wokalne partie i wyra­ziście zarysowane postacie, zwłaszcza rola tytułowego boha­tera, upamiętniona m.in. wielki­mi kreacjami Szalapina, Didura, Borisa Christowa, a u nas także Bernarda Ładysza. Wybitnym wydarzeniem stało się więc na pewno równi

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Operowy dramat władzy

Źródło:

Materiał nadesłany

Trybuna nr 8

Autor:

Teresa Grabowska

Data:

10.01.1997

Realizacje repertuarowe