EN

4.05.2001 Wersja do druku

W zaklętym kręgu tańca

Wydawało mi się zawsze, że piosenki Ewy Demarczyk są dziełem skończonym. Nie można nic dodać. Mam za złe Michałowi Bajorowi, że próbuje je śpiewać. Nie zachwyca mnie Edyta Jungowska w reper­tuarze Czarnego Anioła... Aż tu raptem Marek Różycki zaproponował choreograficzne wersje tych piosenek... Brawo za odwagę, brawo za pomysły. Myślę, że pani Ewa będzie usatysfakcjonowana. Taniec krąży zaklętymi kręgami. W Poznaniu szczególnie, po­nieważ jest to miasto wyjątko­we na baletowej mapie Polski. Uro­dziła się tutaj i wychowała tylko jed­na prawdziwa primabalerina pol­skiego baletu, której sława przekro­czyła granice - Olga Sawicka. Tylko jeden choreograf polski, który zmienił oblicze tańca w kraju i trafił do leksykonów baletowych urodził się i wykształcił w Poznaniu - Con­rad Drzewiecki. Ale jest to też mia­sto, w którym działają trzy profesjo­nalne zespoły baletowe: w Teatrze Wielkim, Muzycznym i Polski Teatr Tańca. W naszym

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

W zaklętym kręgu tańca

Źródło:

Materiał nadesłany

Głos Wielkopolski nr 103

Autor:

Stefan Drajewski

Data:

04.05.2001

Realizacje repertuarowe