EN

26.04.2013 Wersja do druku

W operze kontrrewolucja na pointach

Rewolucję wywołał Niżyński, każąc zdjąć tancerkom pointy podczas premiery "Święta wiosny" w Paryżu. Sto lat później Paul Julius układa ten balet na pointach. Kontrrewolucja? - pyta Stefan Drajewski W sobotę wieczo­rem z okazji set­nej rocznicy premiery "Święta wiosny" Igora Strawińskiego zobaczymy nową wersję tego baletu. Przygo­towuje ją choreograf związany ze scenami niemieckimi Paul Julius. Kierownictwo Muzyczne objął Grzegorz Wierus. Sceno­grafię zaprojektowała Petra Kor­nik, a kostiumy - Paweł Gra­barczyk. "Święto wiosny" to wyjąt­kowy balet. Choć od premiery mija właśnie sto lat, ciągle budzi emocje i inspiruje choreografów. W Poznaniu od 8 lat organizo­wany jest nawet Festiwal Wiosny. Jubileuszowa premiera baletu do muzyki Strawińskie­go jest właśnie jego inauguracją. W tym roku będzie on rozciąg­nięty w czasie i poszczególne od­słony będą się pojawiać aż do je­sieni. Dzięki festiwalowi mogli­śmy w Poznaniu obejr

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

W operze kontrrewolucja na pointach

Źródło:

Materiał nadesłany

Polska Głos Wielkopolski nr 98

Autor:

Stefan Drajewski

Data:

26.04.2013

Realizacje repertuarowe