EN

1.02.2012 Wersja do druku

Ars amandi

Najsłynniejszy przewodnik po tajnikach sztuki miłosnej, "Kamasutra", został napisany przez Watsjajanę na początku naszej ery. Spektakl Weroniki Szczawińskiej i Bartosza Frąckowiaka jest próbą odczytania "Kamasutry" w świetle filozofii życia opartej na pozytywnym hedonizmie, sposobach osiągnięcia Kamy, oznacza­jącej miłość, spełnienie, pragnienie, pożądanie. Przedstawienie, które twórca "gatunkowo" określili jako sylwestro­we, ma być "instrumentem pożądania", "maszyną przyjemności", teatralną ars amandi. Szczawińska i Frąckowiak stawiają sobie za cel wprawić widzów w dobry nastrój, jednocześnie zapew­niają rozrywkę intelektualną: zachęcają do zastanowienia się nad filozofią przy­jemności i etyką cielesności. Wyrazicielką tej filozofii jest nowoczesna (nieco już podstarzała) Kurtyzana (Irena Wójcik). To przewod­niczka po erotycznych doznaniach, odmianach zmysłowych i duchowych pieszczot oraz typach miłosnych związ­ków. Zwracaj�

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Ars amandi

Źródło:

Materiał nadesłany

Didaskalia nr 2

Autor:

Katarzyna Lemańska

Data:

01.02.2012

Realizacje repertuarowe