Kaliban jako ofiara postkolonializmu, szekspirowscy książęta jako szefowie międzynarodowych korporacji, dziewczęta w polskich strojach ludowych - tak odczytana przez Warlikowskiego "Burza" Szekspira z 2003 r. (TR Warszawa) była jednym z najbardziej aktualnych spektakli swoich czasów. Nic dziwnego, że publikacja tego nagrania otwiera nową serię teatralną Narodowego Instytutu Audiowizualnego - "Polski Szekspir współczesny". Warlikowski, najbardziej rozpoznawalny dziś po Krystianie Lupie polski reżyser, jeszcze niedawno skrajnie kontrowersyjny, dziś ceniony od Awinionu po konserwatywne kręgi warszawskich krytyków, w jednym z bardziej baśniowych i fantastycznych dzieł Szekspira przywołał problemy współczesnego świata: od globalizacji i obracania lokalnych tradycji w jałowe gesty po egzystencjalną pustkę i niezdolność do prawdziwej bliskości. Obraz zblazowanych dostojników w lotniczych fotelach, półprzytomnego, tragicznego Ariela klowna (Magdalena Cielecka)
Tytuł oryginalny
Teatr na DVD
Źródło:
Materiał nadesłany
Gazeta Wyborcza - dodatek Duży Format Nr 112