EN

19.11.2013 Wersja do druku

Miłosny szał Italii

"Rycerskość wieśniacza" i "Pajace" w reż. Andrzeja Bubienia w Operze Nova w Bydgoszczy. Pisze Bronisław Tumiłowicz w Przeglądzie.

Dwie opery werystyczne, a więc opowiadające o prawdzie życia, zaprezentowała Opera Nova w Bydgoszczy. W "Rycerskości wieśniaczej" [na zdjęciu] młodzieniec uwodzi dwie dziewczyny, z których jedna jest zamężna, a ta druga donosi na kochanka zdradzanemu mężowi. W "Pajacach" jest podobnie, ale tu na niewierną żonę donosi odtrącony mężczyzna, kandydat na kochanka. Ciekawą wizję tych dramatów stworzył Andrzej Bubień, polski reżyser związany z teatrami w Rosji, a pomagał mu specjalista od tańca musicalowego i hiphopowego Jarosław Staniek. To jemu zawdzięczamy szalenie dynamiczne, a czasem dziwaczne ruchy bohaterów, np. Santuzza (Darina Gapicz) w "Rycerskości..." nieustannie masuje sobie brzuch (?) oraz dosłownie wije się po scenie, łapiąc za ręce napotkane osoby. Podstawą tych oper jest jednak bet canto, piękny śpiew, i tutaj Opera Nova też nie sprawia zawodu. Podziwiamy więc doskonałą sopranistkę Magdalenę Polkowską, świetnego tenora Tadeusza S

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Miłosny szał Italii

Źródło:

Materiał nadesłany

Przegląd nr 47/18-24.11

Autor:

Bronisław Tumiłowicz

Data:

19.11.2013

Realizacje repertuarowe