EN

9.07.2013 Wersja do druku

Boski kontralt

EWA PODLEŚ lubi muzykę, którą niewielu poza nią artystów potrafi wykonać. A kiedy sięga po utwory dostępne dla innych, i tak śpiewa je wyjątkowo.

Karierę operową rozpoczęła w wieku lat... trzech, jako dziecko Butterfly; mama, artystka chóru Opery Warszawskiej, wypożyczała ją Alinie Bolechowskiej, która śpiewała partię tytułową. Po latach Madam Butterfly została profesor w stołecznej wyższej uczelni muzycznej, a dziecko jej studentką. Ewa Podleś wygrała Pierwszy Uczelniany Konkurs Wokalny, jaki wiosną 1976 roku urządził studencki samorząd, na przewodniczącego jury pozyskawszy Bohdana Wodiczkę. Później, w latach 1977-1979, otrzymywała drugie i trzecie nagrody aż w czterech ważnych konkursach międzynarodowych: w Atenach, Genewie, Moskwie i Tuluzie. Jedyną pierwszą zdobyła na piątym, w Rio de Janeiro. Konkursowe laury owocowały koncertami i recitalami (m.in. w Filharmonii Narodowej, w Gdańsku, Poznaniu, Kudowie, Moskwie i Leningradzie), a także angażem do Teatru Wielkiego w Warszawie, gdzie w sezonie 1978/79 wystąpiła kilka razy jako Rozyna w "Cyruliku sewilskim" i Lola w "Rycerskości wieś

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Boski kontralt

Źródło:

Materiał nadesłany

Ruch Muzyczny nr 14/07-07-13

Autor:

Małgorzata Komorowska

Data:

09.07.2013