EN

10.05.2013 Wersja do druku

Mistyczne rozmyślania nad światem oraz nad ludzką egzystencją

"Poíesis" w reż. Tomasa Studeny na XX Bydgoskim Festiwalu Operowym. Pisze Ilona Słojewska w serwisie Teatr dla Was.

Dźwięk i słowo. Kontralt i kontratenor. Baryton i tenor. Tuba i róg. Perkusja i trąbka oraz pozostałe głosy i instrumenty muzyczne. Dyrygent Jerzy Wołosiuk znakomicie kierował przestrzenią dźwiękową w operze "Poíesis" Przemysława Zycha. Przemysław Zych w swojej kolejnej operze współczesnej słowu "poíesis" nadał zupełnie nowy muzyczno-filozoficzny wymiar. Posłużył się przy tym kluczem niezwykłym, jakim jest radiowy dramat poetycki "Rekonstrukcja poety" Zbigniewa Herberta, napisany w roku 1960. Zych, podobnie jak Herbert, swoją muzyczną produkcję oparł na monologu głównej postaci, czyli Homera. Homer powraca we wspomnieniach do starożytnego Miletu. Tutaj traci wzrok. Do domu prowadzi go syn Elpenor. Homer postanawia odbyć pielgrzymkę do świętego miejsca, wierzy bowiem, że odzyska wzrok. Gdy tak się nie staje, zamyka się w sobie, nabiera wewnętrznej mądrości i oddaje się mistycznemu rozmyślaniu nad światem oraz nad ludzką egzystencją. P

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Mistyczne rozmyślania nad światem oraz nad ludzką egzystencją

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr dla Was

Autor:

Ilona Słojewska

Data:

10.05.2013

Festiwale