EN

17.03.1994 Wersja do druku

Tak blisko, tak daleko

To nie jest typowy towar broadwayowski, przygotowa­ny według prostej recepty: szczypta sentymentalizmu zmieszana z modnymi hasłami. "Szósty stopień oddalenia" Johna Guarego jest nie tylko zgrabnie skrojoną komedią, ale także przewrotnym komenta­rzem do amerykańskiego stylu życia. Historia o czarnym geju, który próbuje przedrzeć się do świata ustabilizowanego miesz­czaństwa, udając kogoś innego, to zarazem historia smutku mieszczaństwa. Paul w poży­czonej skórze syna Sidneya Poitier czuje się bardziej na swoim miejscu niż Louisa i Flan w do­mniemanej roli szczęśliwych i szanowanych rodziców. Nie pierwsza to we współ­czesnym dramacie opowieść o "obcych bliskich" i ,,bliskich obcych", ale tym razem została zgrabnie połączona z pastiszo­wym portretem pokolenia bitników i hippisów. Jest tak dzięki specyficznej roli, jaką w tym tekście pełni "Buszujący w zbożu" Salingera. Kultowa księga zostaje odarta z mitu, a zarazem mit swój podtrzymuje s

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Tak blisko, tak daleko

Źródło:

Materiał nadesłany

Życie Nasze Codzienne nr 62

Autor:

Tomasz Miłkowski

Data:

17.03.1994

Realizacje repertuarowe