EN

28.08.1997 Wersja do druku

Smutna śmierć śmiesznego człowieka

Przedstawienie Agnieszki Lipiec-Wróblewskiej "Bilard petersburski", oparte na prozie Fiodora Dostojewskiego, rozpoczęło nowy sezon w war­szawskim Teatrze Studio. W spektaklu widać te­lewizyjne doświadczenie realizatorki. Wiele scen błyszczy filmową urodą. Premierę "Bilardu petersbur­skiego" początkowo przewidywa­no na ostatnie dni ubiegłego sezo­nu teatralnego. W końcu ją przesu­nięto, a spektakl Agnieszki Lipiec-Wróblewskiej stał się pierwszą in­scenizacją w "Studio" prowadzo­nym przez nowego dyrektora Zbi­gniewa Brzozę. Choć swe nowe obowiązki obejmie on 1 września, "Bilard petersburski" doskonale wpisuje się w formułę teatru prze­zeń proponowaną. Symbolicznie łączy też okres dyrekcji Jerzego Grzegorzewskiego z czasem jego następcy. Młoda artystka asystowa­ła przecież Grzegorzewskiemu przy dwóch inscenizacjach ("Czte­ry wariacje równoległe" i "Wujaszek Wania"), przedstawienie przygotowywano częściowo przed wakacjami, zaś do premie

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Smutna śmierć śmiesznego człowieka

Źródło:

Materiał nadesłany

Życie

Autor:

Jacek Wakar

Data:

28.08.1997

Realizacje repertuarowe