EN

28.09.1997 Wersja do druku

Dostojewski w konwencji Schulza

Na małej scenie Teatru Studio przygotowano premierę "Bi­lard petersburski" według Fiodora Dostojewskiego. Reżyser­ka i autorka scenariusza Agnieszka Lipiec-Wróblewska posłużyła się fragmentami dwóch utworów pisa­rza. Powybierała bez ładu i składu przypadkowe fragmenty "Notatek z podziemia" i "Snu śmiesznego czło­wieka", wymieszała je ze sobą i tak przyrządzone danie wystawiła pod nazwą "Bilard petersburski". Nie je­stem bynajmniej rzeczniczką na­bożnego stosunku do każdego ory­ginału literackiego, chociaż mie­szanie ze sobą różnych dzieł i ro­bienie z nich pasztetu rzadko daje dobry efekt artystyczny. Tym nie­mniej "Bilard petersburski", który ni­czego wspólnego z Dostojewskim nie ma, jest przedstawieniem interesującym i pozostającym w pamięci. W znacznej mierze jest to zasługą młodego kompozytora Pawła Mykietyna, który już wielo­krotnie dał się poznać jako bardzo utalentowany autor muzyki do spektakli teatralnych. Jego muzyka nie

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Dostojewski w konwencji Schulza

Źródło:

Materiał nadesłany

Wiadomości Kulturalne nr 39

Autor:

Ewa Likowska

Data:

28.09.1997

Realizacje repertuarowe