EN

23.11.1997 Wersja do druku

Bilard z Dostojewskim

Ostatnia premiera Teatru Studio (27 sierpnia 1997) nie jest arcydziełem, gwoździem sezonu czy nawet repertuaru tej jednej sceny. "Bilard petersbur­ski" to kameralne przedstawienie wymagające kon­centracji, a więc dobrej woli widza. Niemniej, warto o nim pamiętać z kilku co najmniej powodów. Agnieszka Lipiec-Wróblewska - młoda reżyserka, kojarzona dotychczas z Teatrem Telewizji, gdzie zre­alizowała m. in. prapremierę ,,Mistrza" Krzysztofa Rutkowskiego, zainteresowała się dwoma opowiada­niami Fiodora Dostojewskiego: "Sen śmiesznego człowieka" i "Notatki z podziemia". Adaptację zaty­tułowała "Bilard petersburski".Tak podobno nazywa się odmiana gry w bile, w której używa się wyłącznie białych kul (tego rodzaju rozgrywka jest stałym, choć drugoplanowym motywem spektaklu). Jeśli głębiej zastanowić się nad znaczeniem tytułu, skojarzenia mogą nas naprowadzić na trop rzeczywisto-nierzeczywistej atmosfery petersburskich białych nocy, a przede wszystkim

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Bilard z Dostojewskim

Źródło:

Materiał nadesłany

Przekrój nr 47

Autor:

Maryla Zielińska

Data:

23.11.1997

Realizacje repertuarowe