EN

30.11.2012 Wersja do druku

Ludzkie otchłanie

Być może "Polowanie na łosia" młodego polskiego dramatopisarza Michała Walczaka robi się komediowo po prostu dlatego, że widz nie zniósłby tego tekstu jako tragedii? Śmiech w komedii tworzy dystans do rozwierających się ludzkich otchłani, chroni przed doniosłością pytań, które należałoby postawić - pisze Dagmar Hub w Augsburger Allgemeine, po premierze w Theater Ulm.

Jednak nie jest aż tak łatwo śmiać się na tej sztuce w obliczu jej akcji pełnej pogardy dla ludzi - mimo że zachęca do tego spora ilość slapsticku, wspaniałe aktorskie wyczyny przede wszystkim w wykonaniu Gunthera Nicklesa i Christel Mayr, niektóre gagi takie jak przedstawianie decydujących momentów w zwolnionym tempie jak w telewizji i zamiana płci. Kiedy Gunther Nickles jako nieco egzaltowana kobieta chwiejnym krokiem chodzi na szpilkach po scenie, ma zapewnione śmiechy na widowni. Niemieckojęzyczna prapremiera sztuki w reżyserii Fanny Brunner, w której baryton Thomasa Kaluznego wtrącał polskie i niemieckie didaskalia, u publiczności teatru w Ulm spotkała się z dużym uznaniem Niepokojące pytania z przedstawienia zostają. Eliza (Aglaja Stadelmann) jest narzeczoną niezdecydowanego, bojącego się odpowiedzialności młodego weterynarza i pacyfisty Konrada (Florian Stern). Apodyktyczna i pewna siebie Eliza naśladuje zachowanie swojego ojca, wojskowego reakc

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Ludzkie otchłanie

Źródło:

Materiał nadesłany

Augsburger Allgemeine, 19.11.2012

Autor:

Dagmar Hub

Data:

30.11.2012

Wątki tematyczne