EN

21.11.2012 Wersja do druku

Na swój sposób była świętą

To jedynie autorska wariacja na temat powieści Singera - o spektaklu "Szosza" w reż. Tufana Imamutdinova prezentowanym na festiwalu Nowa Klasyka Europy w Łodzi pisze Katarzyna Skręt z Nowej Siły Krytycznej.

"Szosza" to ostatnia powieść Isaaca Bashevisa Singera, w której nietrudno doszukać się wątków autobiograficznych. Roman Pawłowski, kurator festiwalu Nowa Klasyka Europy, na spotkaniu poprzedzającym spektakl, wprowadził widzów w stylistykę powieści Singera i zasygnalizował szczególne odczytanie tekstu przez reżysera - Tufana Imamutdinova. Twórcy Teatru Narodów z Moskwy, skupiając uwagę na elementach humorystycznych oraz kontrastując ze sobą wyraziste charaktery, odwrócili uwagę od esencji tekstu - tragiczności ludzkiego losu. Singer opisuje warszawskie środowisko żydowskie - zaczynając od czasów sprzed pierwszej wojny światowej a kończąc na epilogu, którego akcja rozgrywa się w Tel-Awiwie trzynaście lat po drugiej wojnie światowej. Narrator Aron Greidinger przypomina dzieciństwo spędzone w kamienicy przy ulicy Krochmalnej 10. Podkreśla swoje chasydzkie korzenie (jego ojciec jest rabinem, matka córką rabina) i porównuje to z rodziną mieszkaj�

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

Nowa Siła Krytyczna

Autor:

Katarzyna Skręt

Data:

21.11.2012

Wątki tematyczne

Festiwale